Platform om privacy en AVG zorgen op te lossen

Sinds de invoering van de AVG moeten organisaties een privacy administratie voeren. Het DANA-platform maakt dat een stuk eenvoudiger.
dashboard

Sinds de invoering van de AVG zijn er duidelijke voorschriften rondom het beheren en verspreiden van persoonsgegevens. Veel bedrijven vinden het ingewikkeld en tijdrovend deze zaken op orde te krijgen. Het grootste probleem? Het moeten voeren van een complete ‘privacy administratie’. Het is voor de meeste organisaties een ondoenlijke klus om alle noodzakelijke protocollen en procedures zelf te bedenken én goed bij te houden. Zo ontstond bij jurist J. van Balen het idee voor een nieuw platform: DANA.

pagina;s

Samenwerking
We hebben het idee van de klant stap voor stap vormgegeven en ontwikkeld. De grootste uitdaging was het doorgronden van de wettelijke verplichtingen en dit te vertalen in een logische applicatie. Daarom werkten we nauw samen. Zo hadden we juridisch inzicht, technische skills en design bij elkaar in één team. 

Resultaat
Inmiddels helpt en ontzorgt DANA organisaties met tips, checklists, templates en een complete administratie waarin relaties en contracten beheerd worden en incidenten gedocumenteerd. Ook maken gebruikers gemakkelijk taken aan en wijzen ze deze toe aan verschillende mensen binnen de organisatie. Altijd met een risico indicatie zodat data-risico’s praktisch en eenvoudig zijn te managen.

Met DANA hebben bedrijven hun eigen Privacy Information Management System (PIMS).

icoontjes