Dashboard The Bridge toont alle actuele informatie over de 32 schepen

Met ongeveer 700 werknemers en een vloot van 32 schepen opereert Anthony Veder wereldwijd. Anthony Veder heeft zich gespecialiseerd in het vervoer van vloeibaar gas met tankers en is een van de weinige rederijen die zich hier volledig op richt.

The Bridge

Actuele informatie rondom de koers, aankomsttijden, personeel, onderhoud, etc. van alle schepen is van cruciaal belang. Voorheen werd informatie tijdens een (telefonisch) overleg of via de mail gedeeld. De informatie kwam uit verschillende systemen en van verschillende collega’s. Het delen van deze informatie kost veel tijd en werden er keuzes gemaakt op basis van ‘oude’ informatie.

Eind 2015 lanceerden we samen met Anthony Veder en Mixit ‘The Bridge’. Het toont actuele belangrijke data uit de verschillende systemen en wordt per schip samengevoegd op het dashboard. Dit laat zien wat aandacht verdient; een storing, vertraging of budgetoverschrijding. Zo helpt het medewerkers bij het nemen van beslissingen. Mixit heeft gemeten hoeveel tijd dit de medewerkers scheelt; gemiddeld per medewerker wel 33 minuten per dag!

De informatie wordt nog steeds door de verschillende afdelingen bewerkt in hun eigen systemen, en per schip samengevoegd op het dashboard. 

Dashboard Antony

Sccreenshot van The Bridge.

Highlights:

Award winnaar:
Winnaar van de Intra.Net award in de categorie Innovative Technology Integration en Winnaar van een Step Two Platinum award, de hoogste prijs.

Koppelingen:
VDMi heeft gerealiseerd dat data uit Eyeshare, IMOS, SeaCrew, StarIPS, Box, en S5 via een koppeling of export uitgelezen kon worden

Verschillende technieken:
The Bridge is door ons gebouwd in een combinatie van drie open source technieken (Elasticsearch, Logstash en Kibana) die data uit de diverse systemen ophaalt en real-time toont. Elasticsearch maakt het zoeken mogelijk binnen een enorme hoeveelheid aan data uit verschillende systemen en API’s. Logstash verzamelt deze data en Kibana visualiseert de data in grafieken en pie-charts.  

Containerized:
Het platform bestaat uit verschillende onderdelen en is door ons opgebouwd in containers. Hierdoor kan het eenvoudig op verschillende platformen worden opgezet, is de hosting eenvoudiger en is het schaalbaar.

Personaliseer:
Medewerker kan zelf een overzicht samenstellen uit het totaal van 32 schepen dat hij op het dashboard getoond wilt hebben.

Widgets:
Weergave is opgebouwd uit widgets. De werknemer kan zelf de data-weergave aanpassen naar ruwe data, een tijdlijn, een pie-chart of staafdiagram.